Thursday, November 07, 2013

The nightmare

Assalamualaikum,,

Post ni bukanlah berbaur seram kemayan ataupun citer hantu jepun. Ni kisah mimpi ngeri aka nightmare aku masa zaman beringus dulu. Kalau tak silap dalam umur 5tahun. Sampai sekarang aku ingat lagi mimpi menakutkan tu. (Bagi seorang budak kecik tak cukup umur, memanglah takut. Tapi bila fikir balik sehabuk pun tak seram nightmare aku tu.)

Apa yang aku still ingat, aku pergi bukak bilik tidur kami adik beradik. Bukak je, tersembul la sebijik mata besar kat atas katil. Nak cakap bola mata pun dop, sebab dia tak bulat. Dek terkejut plus takut, aku terus lari keluar. Tak tahu la macam mana, tiba-tiba je aku sampai kat pasar dan ada 2 orang berpakaian kot hitam dan berkaca mata hitam kejar aku. Mesti rasa de javu kan. Macam men in black. Tu je yg aku ingat. Hampeh.

Dah kata memang tak seram pun. Tapi disebabkan mimpi ni, aku berhari-hari duk bercerita dgn semangatnya kat mak bapak ku, dan beberapa hari juga tak lena tidur. Memang satu nightmare utk aku dan juga orang kat skeliling aku time tu.

Kalau nak jelas macam mana rupa mata tu duk mengerling manja kat aku, aku ada lukis utk memudahkan korang nak imagine, dan juga memudahkan aku kalau tiba2 aku diserang dementia.



p.s#  sila abaikan nama cik poll sitara tu. Tu nama glamour time jadi artis tak bertauliah berdekad yg lalu.


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...