Sunday, June 17, 2012

Salah Letak ??


Sebenarnya kisah ni dah lama berlaku dan mungkin pernah diceritakan kepada kawan-kawan yang lain. Tapi tak salah rasanya kalau dicoretkan jugak dalam blog ni. Sekadar berkongsi pengalaman.

Hari tu, hari yang gembira sangat. Mana taknya, nak balik Kelantan ni. So, rutin ktorg, sebelum naik bas balik kampung, mesti singgah kat CS kat The Mall tu. Terpaksalah beli barang-barang untuk adik-adik. Nanti kang ada pulak yang tarik muka seposen pulak.

Time tengah usha2 barang-barang yang nak dibeli, tiba-tiba hati terpikat dengan sebuah peti aiskrim yang sangat comel kat sebelah frozen food punye section. Rasa macam nak beli je . Bukan Wall's, bukan Nestle.Tak pernah nampak pun brand tu sebelum ni. Terus je lari kearah peti tu macam kanak-kanak riang. Sampai je kat peti aiskrim tu...YA ALLAH!!

WINE ICE_CREAM. Siap ada label Non-halal lagi.Macam mana lah boleh tersesat kat sini ni.Dekat dengan peti aiskrim yang lain pulak tu.


Dengan hati yang sentap dan kecewa, terus je blah dari situ. Next target was biscuits. Plan hari tu nak beli TimTam. Kat CS ni, banyak choice TimTam yang boleh kita jumpa. Ada yang murah, ada tu yang mampu pegang je lah. Mahal kut. Tengah syok duk pilih nak perisa coklat ke Vanilla, tiba-tiba mata ternampak satu label kecik diantara TimTam2 tu. " Non-Halal ". YA ALLAH, benda apa pulak yang tersesat skarang ni. 


Hm, baru perasan, antara TimTam yang mahal tu, salah satunya RUM & RAISINS. Terus tak jadi nak beli TimTam. Last2, just beli benda yang wajib ada tiap kali nak naik bus je, CHEWING GUM. Untuk adikku di Kelantan, haha, aku tak beli pape.


me :c.o.n.f.i.u.s

 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...